Sila Klik Nuffnang

Thursday 2 August 2012

Bangunlah...Sujudlah Menyembah Tuhanmu

Sempena Ramadhan yang mulia ini, Surau Wahbah Al-Zuhaily akan mengadakan program Qiamulail seperti mana yang pernah dilakukan pada tahun lalu. Berdasarkan respond yang baik daripada penduduk dan ahli jemaah yang hadir pada tahun lalu, pihak surau telah bercadang untuk melaksanakan program Qiamulail ini sebarang 4 kali.

Tujuan pelaksanaan program sebanyak 4 kali ini adalah untuk memberi ruang kepada para penduduk yang sering ke Masjid Tuanku Mizan atau Masjid Putra, mendapatkan alternatif yang lebih dekat dan selesa. Berikut adalah jadual program qiamulail yang telah disediakan untuk rujukan seluruh pembaca, penduduk Presint 18 dan sekitarnya.

Poster Qiamulail Surau Wahbah Al-Zuhaily

Untuk makluman semua, pihak surau tiada halangan untuk para jemaah beriktiqaf dan tidur di surau pada malam sebelum qiam. Program ini akan bermula pada jam 4.00 pagi dengan zikir, solat tahajud dan solat-solat sunat lain. Ianya akan diadakan pada setiap hari Jumaat malam Sabtu dan Sabtu malam Ahad atau dengan kefahaman lain pada pagi Sabtu dan Ahad bermula minggu ini. Pastikan jadual anda telah diisi dengan program ini kerana ianya sukar untuk dilakukan secara bersendirian tanpa iman yang kuat. Juadah bersahur adalah disediakan kepada semua jemaah yang hadir.

Sebagai penutup, inilah sebuah firman Allah yang cukup dekat dengan kita pada bulan Ramadhan ini:

No comments:

Post a Comment