Sila Klik Nuffnang

Saturday 21 July 2012

Jadual Kuliah Subuh Ramadhan 1433H

Sepanjang Ramadhan 1433H ini, Surau Wahbah Al-Zuhaily akan mengadakan program kuliah subuh pada setiap hari sabtu dan ahad bermula 1 Ramadhan. Program kuliah subuh ini jarang-jarang diadakan pada bulan selain daripada Ramadhan kerana mengambil kira jumlah kehadiran jemaah. Disebabkan juga sepanjang Ramadhan ini kuliah Maghrib ditangguhkan, pihak Surau telah menggantikan pengisian majlis ilmu ketika waktu Subuh.

Pihak Surau telah pun menyusun jadual penuh untuk pengisian kuliah Subuh ini. Ianya dilihat mampu menjadi platform kepada para penduduk untuk menambahkan ilmu sama ada berkenaan dengan kelebihan Ramadhan atau perkara-perkara fardhu ain yang lain. Pengisian kuliah Subuh ini juga dapat mengelakkan para penghuni daripada lena tanpa sebarang aktiviti yang bermanfaat di hujung minggu. Memandangkan berpuasa, pelbagai aktiviti luar tidak dapat dijalankan, oleh itu lebih baik jika ianya diisi dengan penghayatan ilmu-ilmu Allah yang luas.

Berikut adalah Jadual Kuliah Subuh Ramadhan 1433H yang telah disusun oleh AJK Surau Wahbah Al-Zuhaily.



Marilah sama-sama kita mengambil kesempatan di bulan yang mulia ini untuk sebuah pengisian pagi yang cukup sihat untuk minda, hati dan roh Islam. Alangkah bertuahnya jika setiap rahmat yang Allah turunkan kepada mereka yang hadir di dalam majlis dapat kita perolehi seterusnya menjamin diri menjadi seorang yang kekal bertaqwa kepada Allah SWT.

No comments:

Post a Comment