Sila Klik Nuffnang

Saturday 21 July 2012

Salam Ramadhan..


Assalamualaikum wbt

Sempena kedatangan bulan yang mulia ini, pihak Surau Wahbah Al-Zuhaily tidak ketinggalan untuk mengucapkan Selamat Berpuasa dan Salam Ramadhan kepada seluruh anak qariah serta penduduk di sekitar Presint 18 khasnya di Fasa R12.

Marilah sama-sama kita menyambut kedatangan bulan Ramadhan ini dengan penuh rasa syukur kerana Allah SWT masih lagi memberi kita peluang untuk mengecapi kemanisan dan nikmat yang terkandung di dalam bulan ini. Rebutlah peluang sebagai seorang Muslim di dalam bulan Ramadhan ini dengan mengerjakan amal ibadah supaya kita layak bergelar orang-orang yang bertaqwa. Menjadi orang yang bertaqwa inilah yang dimaksudkan oleh Allah SWT melalui Firman-Nya di dalam Al-Quran:

Maksudnya: Wahai orang-orang yang beriman, diwajibkan ke atas kamu berpuasa sebagaimana yang telah diwajibkan ke atas orang yang terdahulu dari kamu, supaya kamu bertakwa. (Al-Baqarah : 183)

Taqwa merupakan tingkatan yang lebih baik bagi orang-orang Islam yang telah beriman dan beramal soleh. Tahap taqwa ini memerlukan penyerahan diri sepenuhnya kepada Allah SWT dengan makna lain tiada lagi ketakutan terhadap sesuatu kuasa melainkan Allah. Maka, dengan kesempatan Ramadhan ini, marilah sama-sama kita mempertingkatkan diri agar sampai ke tahap taqwa kepada Allah SWT. Masuklah ke dalam madsarah Ramadhan ini untuk keluar sebagai graduan pemegang ijazah pertama di dalam Islam.

Sekali lagi, seluruh AJK Surau Wahbah Al-Zuhaily menyeru untuk kita merebut peluang berada di bulan Ramadhan Al-Mubarak ini dengan melakukan amal soleh serta bersama dalam program-program yang memberi manfaat. Semoga kita akan dipilih menjadi orang bertaqwa dan terus istiqomah dalam melaksanakan amal ibadat kepada Allah SWT. InsyaAllah..

No comments:

Post a Comment