Sila Klik Nuffnang

Wednesday 27 June 2012

Kali ini anda diberikan "AWARD"

Semalam dah tabik spring dah.. Ingatkan itu la rekod terbaik sepanjang 3 tahun. Rupa-rupanya ada lagi yang terbaik.. Bukan setakat terbaik, tapi kali pertama memecah tradisi. Hebat..sungguh hebat. Oleh itu, kali ini saya beri award khas kepada semua penghuni-penghuni blok G, Presint 18 Fasa R12. Terimalah......

Award khas untuk Blok G

Award ini memang layak untuk penghuni blok G. Apa tidaknya, inilah kali pertama sebuah blok di Presint 18 R12 berjaya memecahkan tradisi kutipan dana Ramadhan tahunan. Rekod yang dipegang oleh blok H hanya bertahan 24 jam sahaja apabila kutipan blok G berjaya menghasilkan jumlah RM 2,160.00 iaitu tertinggi setakat 3 tahun. Lebih mengejutkan, inilah kali pertama ianya mencecah angka 2k.

Penulis sebenarnya pelik dengan kutipan semalam, kerana berdasarkan statistik, penghuni blok H lebih ramai yang membuka pintu dan memberi sumbangan berbanding blok G. Kutipan pusingan pertama selepas maghrib juga hanya mencatatkan jumlah kurang daripada RM 200. Pusingan kedua membabitkan 12 tingkat rumah juga menunjukkan lebih 1/4 penghuni tiada di rumah atau tidak membuka pintu. Namun begitu, itulah hakikatnya rezeki yang Allah telah tetapkan kepada kerja-kerja murni ini.

Kesimpulannya, kebanyakan penghuni blok G yang menyumbang semalam adalah di kalangan hamba Allah yang amat pemurah. Semoga Allah akan melipat gandakan rezeki anda semua. Malam ini, AJK Surau Wahbah Al-Zuhaily akan bergerak ke blok F untuk meneruskan misi kutipan dana Ramadhan. Untuk makluman, blok F merupakan blok paling banyak bilangan rumah berbanding blok-blok lain. Buktikan kepada kepada semua bahawa anda layak berada di kedudukan lebih baik berdasarkan bilangan rumah itu. Berinfaqlah ke jalan Allah demi cinta kita terhadap agama suci ini.

No comments:

Post a Comment