Sila Klik Nuffnang

Thursday 14 June 2012

MAKLUMAN PENTING..!!!

MAJLIS PERASMIAN PROGRAM PENGUMPULAN MINYAK MASAK TERPAKAI

Adalah dimaklumkan bahawa, SMK Presint 18(1) dengan kerjasama Kasawan Rukun Tetangga (KRT) dan Surau Wahbah Al-Zuhaily akan mengadakan satu majlis program perasmian pengumpulan minyak masak terpakai pada tarikh, masa dan tempat seperti berikut:
Tarikh      :               17 Jun 2012 (Ahad)
Masa        :               8.30 – 11.00 pagi
Tempat    :               Dewan Serbaguna Presint 18 Fasa R12, Putrajaya
Majlis ini akan dirasmikan oleh YB Dato’ Seri Tengku Adnan Tengku Mansor, Ahli Parlimen Putrajaya. Sehubungan dengan itu, kami memohon semua warga penduduk Presint 18 untuk sama-sama hadir memeriahkan majlis ini. Pelbagai aktiviti menarik akan diadakan pada majlis tersebut seperti ceramah kesedaran alam sekitar, booth pameran, pertandingan kanak-kanak dan banyak lagi.
Untuk makluman semua, program ini adalah sebuah program peringkat kebangsaan yang dianjurkan oleh Kementerian Pelajaran Malaysia dengan ditaja khas oleh Toyota selain mendapat kerjasama penuh daripada Bahagian Pengurusan Hartanah (BPH) dan Perbadanan Putrajaya. Program yang melibatkan pihak sekolah dan komuniti ini adalah untuk mengumpul data kutipan minyak masak terpakai daripada penduduk seterusnya dijadikan bahan bakar “Bio-Diesel”. Hasil jualan ini akan diserahkan kepada komuniti untuk membantu dana KRT dan Surau.
Bio-Diesel
Surau Wahbah Al-Zuhaily amat mengharapkan kerjasama daripada semua penduduk sama ada di Fasa R12, warga Presint 18 dan seluruh Putrajaya untuk sama-sama membantu program yang murni seperti ini. Penduduk juga digalakkan membawa bersama minyak-minyak masak yang terpakai di rumah untuk sama-sama memulakan pengumpulan pada hari perasmian itu. Keterangan penuh berkenaan program akan disampaikan pada majlis itu nanti. Pastikan jadual anda pada hari Ahad ini diisi dengan program tersebut.
Sila hulurkan sumbangan anda

No comments:

Post a Comment