Sila Klik Nuffnang

Tuesday 12 February 2013

Tanda Kasih Kepada Nabi Muhammad SAW

Bersempena Program Ceramah Perdana Maulidur Rasul 1434H oleh Y.Bhg. Dato' Ustaz Haji Ismail bin Kamus baru-baru ini, Surau Wahbah Al-Zuhaily juga telah menyusun tentatif program dengan slot alunan selawat ke atas junjungan besar Nabi Muhammad SAW.

Para hadirin berdiri mengalunkan selawat ke atas Baginda Nabi Muhammad SAW

Slot selawat yang mana ingin menzahirkan tanda kasih umat Islam di Putrajaya kepada Baginda Nabi Muhammad SAW ini diadakan sejurus selepas solat Maghrib berjemaah yang diimamkan oleh Dato' Ismail Kamus. Sebelum bermulanya ceramah oleh beliau, para hadirin semua dipohon untuk berdiri dan sama-sama mengalunkan selawat yang dipimpin oleh Ustaz Mohd Aqif.
Ustaz Aqif memimpin alunan selawat.

Beginilah yang dikatakan nikmat sebagai seorang Muslim di Malaysia. Kita dilahirkan dengan sempurna sebagai hamba Allah yang beriman kepada-Nya serta mengaku bahawa Nabi Muhammad SAW itu pesuruh-Nya. Maka, nikmat ini wajib digunakan sebaiknya oleh kita. Slot selawat ini khas ditujukan sebagai tanda kasih dan cinta kami kepadamu wahai kekasih Allah.
Sebahagian Muslimat turut sama memuji junjungan besar Nabi Muhammad SAW.

Mudah-mudahan ini bukanlah selawat yang terakhir mampu kita alunkan. Ini adalah rentetan perjalanan yang sentiasa meminta agar kita terus berselawat ke atas Nabi Muhammad SAW. Laksanakanlah ia agar kita tergolong di dalam umat Nabi Muhammad SAW yang tidak sesekali alpa. Sollu A'laih..

No comments:

Post a Comment