Sila Klik Nuffnang

Friday 24 February 2012

Kita Merancang..Allah Juga Merancang..

Sebaik-baik perancangan ialah di atas kekuasaan Allah SWT jua. Maka apalah daya yang dapat diperkatakan jika apa yang kita rancang pada awalnya tidak dapat diterjemahkan menjadi sebuah kenyataan. Redha di atas ketentuan Ilahi yang lebih arif dalam mentadbir seluruh alam kepunyaan-Nya.

Maka benarlah apa yang dinyatakan di dalam kitab suci Al-Quran yang berbunyi:


"Mereka merancang (tipu daya), dan Allah juga merancang (membalas tipu daya), Dan Allah sebaik-baik perancangan." (Surah Ali Imran, 3:54)

Demikianlah, sebenarnya apa yang telah pihak Surau Wahbah Al-Zuhaily rancangkan bagi program sempena menyambut Maulidur Rasul 1433H yang diadakan pada malam tadi (23/02/2012). Program yang sepatutnya dihadiri oleh Y.Bhg. Ustaz Dr. Khairuddin Aman Razali seperti mana yang diwar-warkan di dalam iklan sebelum ini tidak dapat menjadi kenyataan. Beliau pada saat akhir terpaksa menarik diri disebabkan terdapat urusan yang lebih mustahak yang perlu dilesesaikan di utara tanah air.

Namun begitu, penceramah yang menggantikan beliau juga tidaklah kurang hebatnya. Beliau yang dimaksudkan ialah Ustaz Mohd Raihan Abd Aziz daripada Bank Islam Berhad. InsyaAllah penulis akan update secara lebih detail beserta gambar tentang program yang berlangsung kira-kira hampir 2 jam itu. Penulis mewakili seluruh warga kerja dan AJK Surau Wahbah Al-Zuhaily memohon maaf di atas perubahan yang berlaku. Sesungguhnya kami hanyalah merancang sesuatu untuk dikongsikan bersama, namun tidak sesekali akan dapat menandingi kuasa mutlak hak Allah SWT.

(Ustaz Raihan dengan penuh semangat menyampaikan ceramah)

Terima kasih di atas kehadiran tuan/puan ke majlis sambutan Maulidur Rasul SWAZ 2012.

No comments:

Post a Comment