Sila Klik Nuffnang

Wednesday 14 March 2012

SYRIA : What's Next..??

Satu program penerangan berkenaan isu yang berlaku di Syria akan diadakan pada 17 Mac 2012 (Sabtu) di Masjid Tuanku Mizan Zainal Abidin, Putrajaya. Program berbentuk kuliah maghrib ini akan mengupas perjalanan dan pergolakan yang berlaku di Syria untuk dijadikan iktibar kepada kita sebagai saudara sesama Islam.

Pihak Surau Wahbah Al-Zuhaily menyeru agar semua muslimin dan muslimat di seluruh kawasan Putrajaya dan sekitar untuk hadir beramai-ramai memberi sokongan moral berkenaan isu pergolakan di Syria ini. Wujudkan semangat mencintai saudara-saudara Islam kita di seluruh dunia agar kita juga akan dicintai oleh dunia.

 
(Hanya untuk membantu promosi)

Sumber rasmi:


P/S: Di Putrajaya akan diadakan pesta belon panas pada tarikh yang sama. Kita seronok bermain dengan api, sedangkan saudara kita di Syria gegak gempita menyelamatkan diri dari senjata api yang mengorbankan puluhan ribu umat Islam yang tidak berdosa. Fikirkanlah saudaraku sekalian. Jangan terlalu dibuai keseronokan dan terbang di awangan tanpa menjengah ke bawah yang penuh dengan liku. Selamatkan Syria.






No comments:

Post a Comment